PARTY CHECKLIST aneb co nezapomenout při plánování oslavy DárkoBlog.cz, 21/05/202521/05/2025 Čeká vás organizace oslavy? Už teď z toho máte nervy? Klid! Připravila jsem pro vás „párty checklist“ neboli tipy na to, co nezapomenout při plánování oslavy. Tipy takové, aby oslava proběhla takřka profesionálně. Ať už budete slavit narozeniny nebo nějakou jinou událost… Těchto 13 bodů využijete pro oslavy všeho druhu. Tak to jdeme roztočit! 🥳 PARTY CHECKLIST 1. Dej do kupy seznam hostů2. Naplánuj datum a místo oslavy3. Zvol téma oslavy4. Vytvoř a rozešli pozvánku5. Naplánuj občerstvení6. Obstarej nápoje7. Vymysli a vytvoř výzdobu8. Připrav zábavu na oslavu9. Zajisti hudbu10. Dej do kupy všechny party potřeby11. Fotky nesmí chybět12. Drobný dárek pro hosty13. Užij si párty! 1. Dej do kupy seznam hostů Jedna z nejdůležitějších věcí je, kdo se bude párty účastnit. Koho chceš pozvat? Seznam hostů je třeba řádně promyslet. A co teprv, když organizuješ dětskou párty. Znám to, dcerka by nejraději pozvala úplně všechny své kamarády (i ty, se kterými se viděla jednou v životě). Ideální je si určit, jaký počet hostů je reálný, ať už z důvodu prostorů (obývák jen tak nenafoukneš), nebo objemu financí, které jsi ochotna za oslavu utratit. 2. Naplánuj datum a místo oslavy Jména hostů máš, teď je třeba určit datum, kdy bude oslava probíhat. Pokud je pro tebe důležité, aby dorazili všichni, doporučuji je obvolat a zjistit si, kdy mohou a kdy ne. Je mi jasné, že se málokdy povede trefit do termínu úplně všem. Proto pokud nemáš na hledání správného data s hosty nervy, prostě nějaké stanov a kdo bude moci, tak dorazí.Podle počtu hostů je pak také třeba rozhodnout, kde se párty uskuteční. Může to být u vás doma, na zahradě, v nějaké klubovně, kterou máte k dispozici, nebo si zamluvte restauraci či pronajměte nějaký sál. 3. Zvol téma oslavy Chceš, aby párty mělo nějaké téma? Klidně se může jednat o běžnou oslavu bez nějakého tématu, ale můžu potvrdit, že tematické oslavy dokáží být mnohem zábavnější. Vím, asi tě teď napadá, že z toho nechceš žádné maškarní (i když i to může být skvělé, pokud si ze sebe hosté umí dělat legraci!). Neboj, tematická oslava se může týkat jen výzdoby a občerstvení – třeba podle nějaké země. Takové italské, asijské nebo mexické menu bude mít jistě úspěch. Jaká jsou další oblíbená témata na párty? Tak třeba: Hippies / Havajská a beach party / Western / Mafie / Retro 80. léta / Disko 90. let / Námořnická / Růžová párty pro dámy / Piráti / Profese a povolání / Zvířecí / Halloween / Zombie / Pravěk / 20. a 30. léta / Filmová nebo pohádková party… KOSTÝMY KOUPÍŠ TADY Pro děti jsou pak nejoblíbenější oslavy na téma jejich oblíbených (nejen) pohádkových hrdinů, např. Avengers / Wednesday / Anna a Elsa / Tlapková patrola / Harry Potter atp. Samozřejmě záleží na věku oslavenců. Nebo jsou pak vděčná témata bez hlavního hrdiny, jako např. vesmír / dinosauři / indiáni / princezny / ZOO… Co třeba vyzkoušet párty na téma robotů? Podrobný návod na robotí oslavu najdete tady. 4. Vytvoř a rozešli pozvánku Znáš datum, čas, místo i téma oslavy? Výborně. Je čas na pozvánku. Co nesmí na takové pozvánce chybět? Kromě výše zmíněného třeba také „dress code“ neboli v čem se očekává, že hosté přijdou, zda mají něco donést a jak mohou potvrdit svoji účast. Jak pozvánku vytvořit? Já nedám dopustit na Canva.com, kde najdete zdarma spoustu šablon, které stačí dovyplnit a je to. V dnešní době již pozvánku není třeba tisknout (aneb šetříme papírem), stačí ji vyexportovat jako jpg nebo pdf a můžete ji rozesílat e-mailem nebo klidně přes WhatsApp. 5. Naplánuj občerstvení Bude oslava jen na tvoje náklady? Pak si dobře rozmysli, co ukuchtíš a upečeš vlastními silami a co objednáš. Já si třeba netroufám na pořádný dort, tak ho raději objednám. Jednohubky, chlebíčky, řízečky, salát, ovocné špízy, šneky z listového těsta… to vše se dá připravit vcelku jednoduše. Pokud se jedná o velkou oslavu, jistě je vždy lepší objednat nějaký ten catering. A také existuje možnost zapojit do příprav hosty a poprosit, ať každý donese něco dle své fantazie a možností. Věř, že pak bývá nabídka vskutku zábavná a rozmanitá. PS: A mám pro tebe tajný tip: Co zapojit do příprav taky babičku? Když ji poprosíš, aby se postarala o zákusky v podobě domácího koláče, jistě to pro tebe/vnoučata s láskou a nadšením upeče. 6. Obstarej nápoje Party pro dospělé? Důležité je obstarat jako alko, tak nealko nápoje. Máš přehled o tom, co jednotliví hosté nejraději pijí? Vždy je dobré mít v zásobě pivo, červené i bílé víno, nyní je obzvláště u žen oblíbené Prosecco… a králem party budeš, pokud umíš namíchat nějaké ty drinky (Mojito, Cuba libre, Gin & Tonic atp.). Nezapomeň na dobrou kávu a nějaký ten džus. U dětí má vždy úspěch domácí ovocná limonáda. A pozor, často se setkávám s tím, že chybí obyčejná voda! Pro nás, kteří neradi sladké pití, je voda s citronem ve džbánu často ta nejlepší varianta! 7. Vymysli a vytvoř výzdobu Ať už je oslava tematická nebo ne, výzdoba patří jistě ke každé party. Girlandy, balonky – to je taková klasika. Ozvláštnit prostředí můžete ale i světelnými řetězy, svíčkami, lampiony, pompony, dekoračními textiliemi, pěkným prostíráním, zajímavými miskami na „zobání“, dekoracemi ze dřeva atp. VÝZDOBA TADY Při přípravě dětské oslavy bych rozhodně zapojila do tvoření výzdoby i samotné děti. Však krásné girlandy se dají vytvořit z barevných papírů, které vystříháte do různých tvarů, nebo mohou pomalovat vodovými barvami klasické trojúhelníky, které se navlíknou na šňůrku. A rozhodně nesmím zapomenout na papírové řetězy, kterých jsem se jako malá navyráběla! 8. Připrav zábavu na oslavu Na co nezapomenout při plánování oslavy? Určitě na zábavu! Je třeba si dobře rozmyslet, jestli bude párty probíhat volně anebo chcete zorganizovat nějakou zábavnou činnost. Co se nabízí? ► Hraní deskových her – U nás doma deskovky milujeme, jak děti, tak dospělí. Mrkněte na tipy na rodinné deskové hry, které baví všechny, nebo na párty hry nejen pro děti. ► Bojovky na oslavu – Ideální způsob, jak zabavit děti alespoň na jednu – dvě hodinky. A víte co? Já takové bojovky vymýšlím a najdete je tady na DárkoBlogu. Hodně oblíbená je třeba Bojovka skřítka Záškodníka nebo úniková hra Nejhorší párty na světě. A co teprve detektivní případ Unesená nevěsta nebo Stezka robota Emila! Doporučuji vyzkoušet, zábava zaručena! BOJOVKY NA OSLAVU ► Karaoke párty – Víš, že YouTube je plný karaoke pokladů? Najdeš tam skoro jakoukoli píseň, na kterou si jen vzpomeneš. Pak už stačí jen repráček, když to chceš profi, tak mikrofon a karaoke soutěž může začít! ► Venkovní hry – Na zahradní oslavu je ideální připravit nějakou tu venkovní hru – oblíbený je třeba Petanque, finská dřevěná hra Mölkky a v létě budou děti (ale možná i dospělí) jistě nadšení z vodních bomb. ► Co dál? Dá se objednat všelijaká zábava – třeba různé degustace do domu, animátoři pro děti nebo klidně i malý koncert. Vše záleží na vašem rozpočtu a kreativitě. ► Mrkni na další super tipy, jak zabavit na oslavě děti. 9. Zajisti hudbu Co by to bylo za oslavu bez hudby? Chce to minimálně YouTube nebo Spotify playlist (ideálně bez reklam) a pořádný repráček, který zvládne přehlušit i hejno dětí. Pokud chcete tančit, ideálně repráky dva, ať je to hezky stereo. Je to fakt velká oslava? Pozvěte si přímo dýdžeje nebo kapelu. Chtěli byste jazz? Pak si pozvěte mou kapelu Janovec Jazz Band. 🙂 10. Dej do kupy všechny party potřeby Máš dost stolů a židlí? A jak jsi na tom s nádobím? Doporučuju papírové (nemusí se pak mýt) – tácky, kelímky, příbory, ubrousky, brčka… Bude se grilovat? Pak nezapomeň na uhlí a sirky nebo zapalovač, ať je oheň čím podpálit. Co dál? Kostýmy, škrabošky, párty klobouky, hry… A co teprve praktické věci jako pytle do košů nebo dostatečná zásoba toaletního papíru?! PARTY NÁDOBÍ TU 11. Fotky nesmí chybět Chceš, aby party byla nezapomenutelná? Tak to bude chtít pořídit nějaký kompromitující materiál…. aneb ať žijí momentky z akce! Povolej osobu, která bude pro tento významný den nazývána fotografem. Nebo si udělej fotokoutek s různými vtipnými rekvizitami k focení. A co hlavně? Po oslavě co nejdříve rozešli fotky hostům, ať mají na co vzpomínat. Nebo si troufneš udělat z fotek video? Zkusit to můžeš třeba podle tohoto návodu. 12. Drobný dárek pro hosty Chceš-li býti ta nejlepší hostitelka, pak na co nezapomenout při plánování oslavy je – drobný dárek pro každého. Nějaká milá malá věc, která bude hostům oslavu stále připomínat. Může to být: Ručně psané poděkování (např. „Díky, že jsi byl/a součástí“) Fotka z fotokoutku Los nebo malá soutěžní kartička Překvapení, které si otevřou až doma Malá čokoláda s osobním obalem Muži ocení minilahvičku alkoholu („vyprošťovák“:-)) Ženy zase takovýto nějaký praktický dáreček Pro děti je možností spousta – mrkni na moje tipy na drobné dárky pro děti Zbylo hodně občerstvení? Pak dej každému hostu tzv. výslužku. Bacha, je dobré s tím počítat dopředu a připravit se papírové krabičky. 13. Užij si párty! Na co nezapomenout při plánování oslavy? Na to, aby sis párty taky mohla užít! Jako jediná organizátorka oslav mých dětí moc dobře znám, jak člověk lítá a neví, co dřív. Takhle si ale oslavu neužiješ. Důrazně tedy doporučuju přibrat si někoho k ruce! Zaúkolovat své blízké. Jeden se může starat o nápoje, druhý o hudbu, třetí o gril… Když se práce pěkně rozdělí, nakonec si oslavu užijí všichni! Napadá tě něco dalšího, co nezapomenout při plánování oslavy?Dej nám svůj tip do komentáře. Dárkotipy přímo do e-mailu?Prozraď mi ho a dárková pošta bude chodit za tebou.Staneme se spolu mistry v dávání dárků? Nechte toto pole prázdné prosímE-mail * Mrkni se na doručenou poštu (případně do SPAMu)! Stačí jeden klik a dárková pošta bude aktivovaná! 😉 Images are from Depositphotos.com.